Alegerea meniului in functie de buget!

Alegerea meniului pentru evenimentul tau este unul din din factorii decisivi pentru ca petrecerea  sa fie una reusita, din acest motiv trebuie sa tii cont de mai multe aspecte in alegerea meniului.

Mancarea si bautura au un rol foarte important in orice petrecere, fie ea nunta sau botez.
Meniurile de nunta, in general sunt compuse din gustare, peste, sarmale, mixed grill, desert (tort) si bautura.
In momentul in care iti alegi meniul, de regula orice locatie/restaurant iti va prezenta o varianta standard care se poate modifica in functie de preferintele clientului.
In general, majoritatea clientilor opteaza pentru un meniu traditional din comoditate sau din teama de a nu gresi, plecand de la premisa ca un meniu traditional multumeste orice invitat. Gresit!!!!
Fiecare eveniment are particularitatile sale, invitati  din clase sociale diferite si meniul trebuie ales cu grija in functie de tipul de invitati prezenti la eveniment.
Daca media de varsta a invitatilor la eveniment inclina spre varsta a doua, sunt de evitat variantele de meniu mai sofisticat, care contin preparate din bucataria internationala.
In situatia in care invitatii sunt prepoderent tineri poti opta fara probleme pentru o varianta de meniu mai deosebita, va asigur ca nu vei lua decizia gresita.
Sunt totusi de evitat combinatiile intre feluri ale meniului din mai multe categorii. Daca se opteaza pentru traditional ar fi bine ca tot meniul sa fie structurat in acest fel. De exemplu nu poti combina foie gras cu muschi file sau dobos de cascaval cu sunca.
Anumite preparate mai deosebite e bine sa fie asociate cu altele din aceeasi categorie.
In general, la marjoritatea locatiilor de nunta din categoria ballroom, pretul meniurilor all inclusive pentru zilele de sambata variaza intre 70 si 90 de euro. Mare atentie la acest aspect, in mod normal in pretul final al meniului ar trebui incluse alaturi de meniul all inclusive costul  formatiei/dj-ului si serviciile foto-video.
Cand vorbim de zile de sambata din sezon, mirii care au un numar mai restrans de invitati vor fi clar dezavantajati, deoarece in afara de pretul meniului care este fix restul cheltuielilor se impart pe numarul de invitati prezenti la eveniment.
De exemplu pentru o nunta sambata cu 100 de invitati, la un  pret de 80 euro al meniului trebuie adaugat onorariul formatiei care ar fi in medie de 2.000 euro, apoi foto-video aprox. 800-1.000 euro.
Insumand costurile formatiei cu foto-video rezulta un total de 3.000 euro pe care il imparti la un numar de 100 de invitati si vei avea cost suplimentar 30 de euro in plus fata de cei 80 de euro care reprezinta costul meniului.
Pe masura ce numarul invitatilor creste, pretul meniului scade (3.000 euro: 300 pers.= 10 euro).
In astfel de situatii, cu un numar mai mic de invitati, este indicat sa iei in calcul si o zi de duminica pentru evenimentul
tau deoarece vei beneficia de discount-uri atat de la restaurant cat si de la formatie sau foto-video.
La un pret mediu de 59 euro pentru zilele de duminica si un pret  de 1.500 euro pentru muzica si 600 eur pentru foto-video, rezulta un pret final de 80 euro cu toate costurile incluse.
Este indicat ca pretul final al meniului sa nu depaseasca suma de 100 euro pentru a putea acoperi cu usurinta toate costurile  evenimentului.
Un alt aspect important in alegerea meniului ar fi sa intrebi de toate costurile, am intalnit locatii care au un pret pe mancare, la care se adauga costuri pentru open bar soft, open bar alcoolice, pachet welcome, pachet aranjament sala etc….Toate aceste costuri trebuie adaugate pentru a calcula pretul final al meniului.
O alta problema spinoasa este cea cu taxa de ospatari. Aceasta taxa se percepe dintotdeauna, singura diferenta fiind ca unele locatii aduc la cunostinta clientilor despre existenta acestei taxe si altele nu.
Anumite locatii recurg la metode mai putin oneste punand clientul in fata faptului implinit cand la sfarsitul evenimentului impun o anumita suma cu care ar trebui sa  ”cinsteasca” ospatarii, de fapt aceasta suma reprezinta chiar acea taxa de ospatari care ar fi trebuit comunicata de la semnarea contractului.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *